Veelgestelde vragen
Hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen over onze producten en onze diensten.
De premie van je schuldsaldoverzekering berekenen we aan de hand van veel gegevens: je leeftijd, het te verzekeren kapitaal, de duur van de dekking, de rentevoet, de betalingsduur, de aanvangsdatum van de dekking, het feit of je al dan niet rookt, het type tarief ... Als er tussen de offerte en het afsluiten iets verandert, kan dat de premie beïnvloeden.
Een voorbeeld maakt dit duidelijk. Marie die op 05-09-1984 is geboren, laat een offerte maken met aanvang van de dekking op 01-08. Later vraagt zij een nieuwe offerte aan met aanvang op 01-10 en sluit een contract af. Indien alle andere gegevens ongewijzigd blijven, zal de premie van beide offertes niet dezelfde zijn. De leeftijd waarmee rekening wordt gehouden om het tarief te bepalen is immers niet dezelfde aangezien Marie op 05/09 een jaartje ouder geworden is.
Heb je nog vragen? Neem zeker even contact op de tussenpersoon van wie je deze offertes hebt gekregen. Of bezorg ons ze via de link "Contact".
Sluit je na de medische onderzoeken een schuldsaldoverzekering af bij BNP Paribas Cardif, dan betalen wij de kosten hiervan. Er zijn vaste bedragen. Contacteer ons gerust voor meer informatie.
Terugbetaling is eenvoudig.
- De medische rekening stuur je per post naar BNP Paribas Cardif, Warandeberg 8, bus 2 - 1000 Brussel.
- Voor labofacturen is een kopie van de factuur voldoende. Je mag ze per post sturen naar bovenstaand adres of als pdf naar customer.medical@cardif.be
Sluit je nadien geen schuldsaldoverzekering af bij BNP Paribas Cardif? Dan moet je de kosten zelf betalen.
Dat lossen we graag voor je op. Bezorg ons een kopie van je rekeninguittreksel. Ga na of het uittreksel onderstaande gegevens bevat. Bij gebrek aan een rekeninguittreksel kun je ze ook in je verzoek vermelden.
- Je naam, voornaam en geboortedatum
- Het contract waarop de betaling betrekking heeft
- Het bankrekeningnummer waarmee de betalingen werden gedaan
- Op welk bankrekeningnummer van BNP Paribas Cardif de betaling gebeurde
- Het betaalde bedrag
- De datum waarop de betaling is verricht
- De foute mededeling
Je kunt ons je verzoek bezorgen via de link 'Contact'. Wij doen dan de rest.
Bij BNP Paribas Cardif heb je de keuze. Standaard betaal je maximaal gedurende 2/3 van de dekkingsduur. Een voorbeeld. Biedt je contract je 15 jaar bescherming, dan betaal je ten hoogste 10 jaar (= 2/3 van 15 jaar). Korter kan ook: bijvoorbeeld als je voor een eenmalige premie kiest.
Wil je toch over de volledige dekkingsduur je premie betalen? Neem dan even contact op via de link Contact.
Uiteraard lichten wij de beslissing van onze medische acceptatiedienst persoonlijk toe. Voor meer uitleg kun je
- een e-mail sturen naar customer.medical@cardif.be
- een brief schrijven: BNP Paribas Cardif, Medische dienst, Warandeberg 8, bus 2 - 1000 Brussel