Waar kunnen we jou mee helpen?

Heb je een verzekering bij ons? En wil je een wijziging doorgeven? Informatie opvragen? Of een schadeaangifte indienen? Veel kun je zelf via onze website regelen.
Heb je een andere vraag? Kijk dan ook eens bij onze veelgestelde vragen. Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen jou graag. 

zelf regelen

    • Polis aanpassen
    • Kopie polis
    • Premievoorwaarden 
    • Factuur
    • Fiscaal attest
    • Domiciliëring
    • Polis stoppen
  • Nieuw adres doorgeven
    • Medische vragen
    • Medische kosten
    • Overlijden
    • Werkloosheid
    • Arbeidsongeschiktheid
  • Je bent niet tevreden en je wilt een klacht indienen
  • Privacyverzoek indienen

VEELGESTELDE VRAGEN

Contentverzamelaar

Wie heeft toegang tot mijn persoonlijke gegevens?

Alle gesprekken en correspondentie tussen jou en MediGuide zijn strikt betrouwbaar. MediGuide voldoet aan alle wetten met betrekking tot: databescherming, het overhandigen van betrouwbare informatie en medische dossiers.

BNP Paribas Cardif komt niet tussen in de procedure van het « Tweede Medische Advies » en heeft bij gevolg noch toegang tot de medische dossiers, noch tot de Tweede Medische Advies.

Hoe geef ik een schadegeval aan?

Jij of je nabestaanden willen een beroep doen op je schuldsaldoverzekering? Hieronder lees je welke documenten daarvoor nodig zijn. Dat verschilt per schadegeval. 

 

Als je verzekerd bent tegen verlies van werk

  • Kopie van de verklaring tot toelating en toekenning van de werkloosheidsuitkeringen
  • Bewijs van storting van de werkloosheidsuitkering
  • Kopie van de ontslagbrief
  • Kopie van het C4-formulier
  • Kopie van de arbeidsovereenkomst
  • Kopie van de laatste loonfiche

Schadeaangifteformulier "werkloosheid" (zit er een link achter?)

 

Als je arbeidsongeschikt wordt

  • Kopie van de medische attesten
  • Verklaring van het ziekenfonds
  • Medisch verslag 

Schadeaangifteformulier "arbeidsongeschiktheid" (zit er een link achter?)


Als je overlijdt

  • Kopie van de overlijdensakte
  • Verklaring van schuldeiser
  • Kopie van de akte van bekendheid
  • Kopie van het kadastraal attest

Schadeaangifteformulier "overlijden"

 

De documenten kunnen worden teruggestuurd via de link "Contact". Als het nodig is, nemen wij contact op met je bank of financiële tussenpersoon. 

Hoe verander ik het aantal betalingen van mijn premie?

Je kunt je premie in één keer betalen of de betaling spreiden: jaarlijks, per half jaar, per drie maanden of per maand. Tijdens de looptijd kun je overstappen naar je gewenste frequentie. Van een jaarlijkse naar een premie per kwartaal bijvoorbeeld of andersom. Hoe je dat doet lees je bij de vraag 'Hoe verander ik de betalingstermijnen van mijn premie?' 

Is er een afkoopwaarde als ik mijn verzekering stopzet?

Ja, voor HYPO PROTECT is er een afkoopwaarde als je polis de betaling van de premies gedurende minder dan de helft van de totale dekkingsduur voorziet. Die afkoopwaarde is het geld dat je terugkrijgt.
Een voorbeeld maakt duidelijk wat dat betekent. 
Stel je hebt een verzekering met een dekkingsduur van 20 jaar. Dan berekenen we een afkoopwaarde in twee gevallen. Ofwel als je een eenmalige premie hebt betaald ofwel als je maximum 10 jaar moest betalen. 
Hoe gaat dat dan praktisch? Je laat ons weten dat je je polis wilt stopzetten. Wij laten je dan weten of er een afkoopwaarde is. Je ontvangt van ons een kwitantie met het bedrag. Je tekent die, stuurt die terug met je rekeningnummer en wij zorgen dat je het geld ontvangt. 

Heb je nog vragen over de afkoopwaarde, stuur gerust een bericht via de link 'Contact'. 

Ik wil betalen met een doorlopende opdracht. Hoe doe ik dat?

Automatisch betalen met een doorlopende opdracht is makkelijk. Je betaalt op tijd en hebt geen administratie. En met je online bankapplicatie maak je eenvoudig een doorlopende opdracht aan. Of vraag of je bank je even helpt. Een paar tips. 

  • Hou je laatste factuur bij de hand: daar staat ons rekeningnummer op.
  • Vermeld onder 'vrije mededeling' je contractnummer (7 cijfers), gevolgd door je familienaam en voornaam (bv 1234567 PEETERS Bart). 

Ons systeem herkent dan meteen je betaling en alles is in orde!