Veelgestelde vragen
Hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen over onze producten en onze diensten.
Daarvoor zijn er de volgende verklaringen :
- Je hebt betaald maar op het moment dat we onze brief verstuurden, hadden we nog niets ontvangen. Het duurt soms even voordat je betaling is verwerkt.
- Je hebt betaald maar je hebt de referentie niet vermeld bij je betaling. Dan vinden we je betaling niet terug. Zie ook de vraag 'Betaling verricht zonder of met een foute mededeling?'
- Je hebt betaald maar je hebt de foute mededeling gezet bij je betaling. Dan vinden we je betaling niet terug. Zie ook de vraag 'Betaling verricht zonder of met een foute mededeling?'
- Je hebt betaald maar je had een betalingsachterstand. Je betaling hebben we gebruikt voor een vorige periode. Ons systeem kent automatisch je betaling toe aan de oudste onbetaalde premie en niet noodzakelijk aan die die je net hebt gedaan.
Wat kan er aan de hand zijn?
- Je bent vergeten je nieuwe adres door te geven. Zie de vraag 'adreswijziging'.
- Je hebt voorsprong op je betalingen en hoeft dus niet te betalen. Zie de vraag 'Overzicht van de betalingen'.
- Je hebt al je premies al betaald. Je blijft gedekt voor het resterende deel maar je hoeft geen premies meer te betalen. Zie ook de vraag 'Hoelang moet ik premies betalen?'
- Je hebt je polis stopgezet
- Je hebt de dienst Zoomit geactiveerd. Je ontvangt je facturen niet langer per post.
- Je polis werd verbroken wegens gebrek aan betaling. Had je wél betaald? Controleer je betalingen en stuur ons het bewijs van betaling.
Voor een persoonlijke toelichting kun je ons steeds contacteren via de link 'Contact'.
Je polis wordt niet automatisch stopgezet als je woonlening is terugbetaald. Je moet daarvoor meestal contact opnemen met je bank. Je moet ons namelijk een aanvraag sturen om de polis stop te zetten. Je leest daarover meer bij de vraag 'Aanvraag tot afkoop van een polis'. Dan weet je hoe je eenvoudig je contract beëindigt.
Dat klopt. We zijn dat verplicht. We moeten je wettelijk laten weten dat je de premie moet betalen. Daarom krijg je dus een vervaldagbericht zodat we kunnen aantonen dat we de betaling gevraagd hebben. Ook als je voor een doorlopende opdracht kiest.
Automatisch betalen met een doorlopende opdracht is makkelijk. Je betaalt op tijd en hebt geen administratie. En met je online bankapplicatie maak je eenvoudig een doorlopende opdracht aan. Of vraag of je bank je even helpt. Een paar tips.
- Hou je laatste factuur bij de hand: daar staat ons rekeningnummer op.
- Vermeld onder 'vrije mededeling' je contractnummer (7 cijfers), gevolgd door je familienaam en voornaam (bv 1234567 PEETERS Bart).
Ons systeem herkent dan meteen je betaling en alles is in orde!