Veelgestelde vragen
Hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen over onze producten en onze diensten.
Dat kan. Je kunt steeds de bijkomende waarborgen stopzetten maar niet de waarborg 'overlijden'.
Ja, dat kan. Onder bepaalde voorwaarde kun je de polis stopzetten en krijg je geld terug. Lees hierover meer bij de vraag 'Is er een afkoopwaarde als ik mijn verzekering stopzet?' Maar hoeveel krijg je precies? Via de link 'Contact' kun je ons de vraag stellen. Je hoeft dan nog geen beslissing te nemen. Vermeld wel in je bericht dat je verzoek informatief is.
Wil je je schuldsaldoverzekering effectief stopzetten, lees dan de informatie bij de vraag 'Hoe vraag ik de afkoop van mijn polis aan?' Zodra je polis is stopgezet ben je uiteraard niet meer gedekt door je schuldsaldoverzekering.
Jij of je nabestaanden willen een beroep doen op je schuldsaldoverzekering? Hieronder lees je welke documenten daarvoor nodig zijn. Dat verschilt per schadegeval.
Als je verzekerd bent tegen verlies van werk
- Kopie van de verklaring tot toelating en toekenning van de werkloosheidsuitkeringen
- Bewijs van storting van de werkloosheidsuitkering
- Kopie van de ontslagbrief
- Kopie van het C4-formulier
- Kopie van de arbeidsovereenkomst
- Kopie van de laatste loonfiche
Schadeaangifteformulier "werkloosheid" (zit er een link achter?)
Als je arbeidsongeschikt wordt
- Kopie van de medische attesten
- Verklaring van het ziekenfonds
- Medisch verslag
Schadeaangifteformulier "arbeidsongeschiktheid" (zit er een link achter?)
Als je overlijdt
- Kopie van de overlijdensakte
- Verklaring van schuldeiser
- Kopie van de akte van bekendheid
- Kopie van het kadastraal attest
Schadeaangifteformulier "overlijden"
De documenten kunnen worden teruggestuurd via de link "Contact". Als het nodig is, nemen wij contact op met je bank of financiële tussenpersoon.
BNP Paribas Cardif
Bergensesteenweg 1424
1070 Brussel
02 528 00 03
Wil je een verzekeringsvoorstel doorsturen? Gebruik dan de link 'Contact'.
De premie van je schuldsaldoverzekering berekenen we aan de hand van veel gegevens: je leeftijd, het te verzekeren kapitaal, de duur van de dekking, de rentevoet, de betalingsduur, de aanvangsdatum van de dekking, het feit of je al dan niet rookt, het type tarief ... Als er tussen de offerte en het afsluiten iets verandert, kan dat de premie beïnvloeden.
Een voorbeeld maakt dit duidelijk. Marie die op 05-09-1984 is geboren, laat een offerte maken met aanvang van de dekking op 01-08. Later vraagt zij een nieuwe offerte aan met aanvang op 01-10 en sluit een contract af. Indien alle andere gegevens ongewijzigd blijven, zal de premie van beide offertes niet dezelfde zijn. De leeftijd waarmee rekening wordt gehouden om het tarief te bepalen is immers niet dezelfde aangezien Marie op 05/09 een jaartje ouder geworden is.
Heb je nog vragen? Neem zeker even contact op de tussenpersoon van wie je deze offertes hebt gekregen. Of bezorg ons ze via de link "Contact".
Sluit je na de medische onderzoeken een schuldsaldoverzekering af bij BNP Paribas Cardif, dan betalen wij de kosten hiervan. Er zijn vaste bedragen. Contacteer ons gerust voor meer informatie.
Terugbetaling is eenvoudig.
- De medische rekening stuur je per post naar BNP Paribas Cardif, Warandeberg 8, bus 2 - 1000 Brussel.
- Voor labofacturen is een kopie van de factuur voldoende. Je mag ze per post sturen naar bovenstaand adres of als pdf naar customer.medical@cardif.be
Sluit je nadien geen schuldsaldoverzekering af bij BNP Paribas Cardif? Dan moet je de kosten zelf betalen.
Dat lossen we graag voor je op. Bezorg ons een kopie van je rekeninguittreksel. Ga na of het uittreksel onderstaande gegevens bevat. Bij gebrek aan een rekeninguittreksel kun je ze ook in je verzoek vermelden.
- Je naam, voornaam en geboortedatum
- Het contract waarop de betaling betrekking heeft
- Het bankrekeningnummer waarmee de betalingen werden gedaan
- Op welk bankrekeningnummer van BNP Paribas Cardif de betaling gebeurde
- Het betaalde bedrag
- De datum waarop de betaling is verricht
- De foute mededeling
Je kunt ons je verzoek bezorgen via de link 'Contact'. Wij doen dan de rest.
Bij BNP Paribas Cardif heb je de keuze. Standaard berekenen we jouw premie op de volledige duurtijd van jouw contract. Korter kan ook: bijvoorbeeld als je voor een eenmalige premie kiest of wanneer je gedurende 2/3 van de dekkingsduur wenst te betalen. Een voorbeeld. Biedt je contract je 15 jaar bescherming, dan betaal je ten hoogste 10 jaar (= 2/3 van 15 jaar).
Wil je zelf de duurtijd van jouw premiebetaling bepalen? Neem dan even contact op via de link Contact.
Uiteraard lichten wij de beslissing van onze medische acceptatiedienst persoonlijk toe. Voor meer uitleg kun je
- een e-mail sturen naar customer.medical@cardif.be
- een brief schrijven: BNP Paribas Cardif, Medische dienst, Warandeberg 8, bus 2 - 1000 Brussel
Je wilt een nieuwe polis afsluiten. Dat begint met een snelle en eenvoudige prijssimulatie. Dat kan op twee manieren.
- via deze simulator: je kent meteen je premiebedrag.
- via de link 'Contact' op deze website. Je moet dan de volgende gegevens meesturen:
- naam en voornaam van de te verzekeren persoon of personen
- je geboortedatum (of -data als je met twee de verzekering afsluit)
- de verklaring of jij of jullie roken of niet. Zijn jullie meer dan 1 jaar gestopt met roken dan beschouwen we jullie als niet-roker.
- het bedrag van je lening dat je wilt verzekeren (tot 100%)
- de duur van de dekking
- de rentevoet van je lening
- als het gaat om twee te verzekeren personen: kies je voor de formule CLASSIC of de formule 2Win? Voor meer informatie zie de vraag ‘Wat is HYPO PROTECT 2Win?')
Wij zorgen dan dat je snel een voorstel ontvangt.
Je hebt twee mogelijkheden. Ofwel bezorg je je verzekeringsvoorstel aan je makelaar en regelt hij alles. Ofwel verstuur je je verzekeringsvoorstel naar BNP Paribas Cardif via de link 'Contact' op deze website.
- Per e-mail naar customer.medical@cardif.be
- Per post naar BNP Paribas Cardif, Medische dienst, Warandeberg 8, bus 2 - 1000 Brussel
Stuur je vraag gerust even door via de link 'Contact'.
Dan hebben we het volgende van je nodig :
- de volledig ingevulde verzekeringsvoorstel met je handtekening en van de eventuele tweede ontlener, en datum
- een kopie van jouw identiteitskaart en die van de tweede ontlener
In deze verzekeringsaanvraag moet je een paar vragen beantwoorden over je gezondheid. Je vindt die terug in de rubriek 'verklaring van goede gezondheid'. Daar lees je ook in welke uitzonderlijke gevallen je een medische vragenlijst moet invullen.
Wil je een kapitaal verzekeren van 1.000.000 euro en meer, inclusief andere polissen die je al hebt bij BNP Paribas Cardif? Dan vragen we je ook financiële informatie. Bijvoorbeeld het doel van de verzekering, je financiële mogelijkheden en algemene achtergrondinformatie.
Alles ingevuld? Verstuur je aanvraag dan via de link 'Contact'. Iets niet duidelijk: we helpen je graag verder met meer uitleg.
Die 3/3 gaat over de betalingsduur van de premies. Concreet: je betaalt bij BNP Paribas Cardif gedurende 3/3, of gedurende de hele looptijd van je contract je premie. Een voorbeeld maakt dit duidelijk.
Stel dat je contract een dekking biedt gedurende 15 jaar . Dan betaal je gedurende 15 jaar je premie.
Ja, voor HYPO PROTECT is er een afkoopwaarde als je polis de betaling van de premies gedurende minder dan de helft van de totale dekkingsduur voorziet. Die afkoopwaarde is het geld dat je terugkrijgt.
Een voorbeeld maakt duidelijk wat dat betekent.
Stel je hebt een verzekering met een dekkingsduur van 20 jaar. Dan berekenen we een afkoopwaarde in twee gevallen. Ofwel als je een eenmalige premie hebt betaald ofwel als je maximum 10 jaar moest betalen.
Hoe gaat dat dan praktisch? Je laat ons weten dat je je polis wilt stopzetten. Wij laten je dan weten of er een afkoopwaarde is. Je ontvangt van ons een kwitantie met het bedrag. Je tekent die, stuurt die terug met je rekeningnummer en wij zorgen dat je het geld ontvangt.
Heb je nog vragen over de afkoopwaarde, stuur gerust een bericht via de link 'Contact'.
Dat doe je door ons een ondertekende aanvraag te sturen. Hierin moeten de volgende zaken staan:
- het nummer van het contract dat je wilt verbreken
- je naam, voornaam en geboortedatum
- een kopie van je identiteitskaart
- staat er in je contract ook een 'aanvaardende begunstigde' - dat is meestal je bank - dan moet je aan de kredietinstelling de bevestiging vragen dat je contract wel degelijk mag stopgezet worden en dit meesturen. Zonder dit attest kunnen we het contract niet verbreken!
Indien je contract een 'aanvaardende begunstigde' bevat kunnen wij dit immers niet stopzetten zonder hun akkoord. Met dit attest ziet de bank af van haar rechten. Belangrijk: zorg dat op het attest van je bank het nummer van het te verbreken contract staat.
Je aanvraag, kopie van je identiteitskaart en het attest van je bank verstuur je via de link 'Contact'.
De diensten « Tweede Medisch Advies » en « Cardif Bijstand » zijn automatisch en gratis inbegrepen voor elk contract Hypo Protect onderschreven vanaf 27 maart 2019 tot 30 juni 2024.
- Door de dienst « Tweede Medisch Advies » kunnen klanten met een diagnose van een ernstige* ziekte wereldwijd een tweede medisch advies bij de beste specialisten aanvragen.
- De dienst « Cardif Bijstand » biedt bijstand aan de familie in geval van overlijden van de verzekerde.
Klik op de link voor meer informatie over deze diensten.