Waarom deze verandering?


Bij BNP Paribas Cardif nemen we veiligheid serieus. Daarom schakelen we over naar tweefactoridentificatie (2FA) om de toegang tot FINAGORA beter te beschermen.

Dit betekent dat:
  • je een persoonlijke Finagora account zal hebben met eigen login en wachtwoord.
  • je naast je wachtwoord een extra verificatiemethode nodig hebt om in te loggen. 
Met 2FA verminderen we het risico op ongeoorloofde toegang aanzienlijk en beschermen we jouw gegevens en die van onze partners nog beter. 

Wat is tweefactoridentificatie?

 

Tweefactoridentificatie voegt een extra beveiligingslaag toe bovenop je wachtwoord. Dit betekent dat je bij het inloggen een tweede verificatiemethode moet gebruiken. Dit kan bijvoorbeeld een code zijn die je via een authenticator-app ontvangt. 

Vergelijk het met een kluis: 

  • Je wachtwoord is de sleutel. 
  • De tweede factor is een extra slot, zoals een code die je ontvangt op je smartphone. 
  • Alleen met beide kun je toegang krijgen. 

Wat verandert er voor jou? 


Vanaf 27/04/2025 zal 2FA verplicht zijn bij het inloggen op Finagora. Dit betekent dat je een eenmalige setup moet doorlopen om 2FA in te schakelen. 

 

Wat heb je nodig?

  • Je gebruikersnaam en wachtwoord. 
  • Een smartphone of computer.
  • Een authenticator-app. 

Welke authenticator-app kan je gebruiken?

heb je vragen?

Wij helpen je graag verder.

Heb je op 27/04/2025 geen e-mail ontvangen met jouw voorlopige Finagora wachtwoord? Klik HIER voor de aanmaak van jouw profiel.

Neem ook gerust contact met ons op wanneer je een vraag of een opmerking hebt. 

   be.broker@cardif.be

    +32 2 528 00 03
 

VEELGESTELDE VRAGEN

Waarom heb ik geen e-mail ontvangen met mijn login & voorlopig wachtwoord?

BNP Paribas Cardif heeft jou 27/04/2025 een e-mail met jouw login en voorlopig wachtwoord gestuurd. Heb je geen e-mail ontvangen? Kijk eerts in je spam-folder en klik hier voor de aanmaak van jouw profiel.

Waarom is een wachtwoord alleen niet genoeg?
Wachtwoorden kunnen worden gestolen via phishing of datalekken.
Met 2FA wordt toegang onmogelijk zonder de extra verificatiemethode. 
Kan ik een andere verficatiemethode gebruiken?
Neen, door veiligheidsmaatregelen gebruikt BNP Paribas Cardif de verificatiemethode van de Groep BNP Paribas.
Wat als ik mijn smartphone verlies?

Neem dan contact op met je kantoorbeheerder of met BNP Paribas Cardif. Zij kunnen je éénmalige code (TOTP) in Finagora resetten.  Daarna kan je de éénmalige code (TOTP) opnieuw instellen. Volg de stappen uit de handleiding "Hoe kan ik mijn éénmailige code TOTP resetten".

Wat moet ik doen als ik de antwoorden op de beveiligingsvragen niet meer weet?

Neem dan contact op met je kantoorbeheerder of met BNP Paribas Cardif. Zij kunnen je beveiliginsvraag resetten. Bij het genereren van je éénmalige code (TOTP) kan je een nieuwe geheime vraag instellen.