Veelgestelde vragen
Hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen over onze producten en onze diensten.
Dat kan. Je kunt steeds de bijkomende waarborgen stopzetten maar niet de waarborg 'overlijden'.
Ja, dat kan. Onder bepaalde voorwaarde kun je de polis stopzetten en krijg je geld terug. Lees hierover meer bij de vraag 'Is er een afkoopwaarde als ik mijn verzekering stopzet?' Maar hoeveel krijg je precies? Via de link 'Contact' kun je ons de vraag stellen. Je hoeft dan nog geen beslissing te nemen. Vermeld wel in je bericht dat je verzoek informatief is.
Wil je je schuldsaldoverzekering effectief stopzetten, lees dan de informatie bij de vraag 'Hoe vraag ik de afkoop van mijn polis aan?' Zodra je polis is stopgezet ben je uiteraard niet meer gedekt door je schuldsaldoverzekering.
Jij of je nabestaanden willen een beroep doen op je schuldsaldoverzekering? Hieronder lees je welke documenten daarvoor nodig zijn. Dat verschilt per schadegeval.
Als je verzekerd bent tegen verlies van werk
- Kopie van de verklaring tot toelating en toekenning van de werkloosheidsuitkeringen
- Bewijs van storting van de werkloosheidsuitkering
- Kopie van de ontslagbrief
- Kopie van het C4-formulier
- Kopie van de arbeidsovereenkomst
- Kopie van de laatste loonfiche
Schadeaangifteformulier "werkloosheid" (zit er een link achter?)
Als je arbeidsongeschikt wordt
- Kopie van de medische attesten
- Verklaring van het ziekenfonds
- Medisch verslag
Schadeaangifteformulier "arbeidsongeschiktheid" (zit er een link achter?)
Als je overlijdt
- Kopie van de overlijdensakte
- Verklaring van schuldeiser
- Kopie van de akte van bekendheid
- Kopie van het kadastraal attest
Schadeaangifteformulier "overlijden"
De documenten kunnen worden teruggestuurd via de link "Contact". Als het nodig is, nemen wij contact op met je bank of financiële tussenpersoon.
BNP Paribas Cardif
Bergensesteenweg 1424
1070 Brussel
02 528 00 03
Wil je een verzekeringsvoorstel doorsturen? Gebruik dan de link 'Contact'.
De premie van je schuldsaldoverzekering berekenen we aan de hand van veel gegevens: je leeftijd, het te verzekeren kapitaal, de duur van de dekking, de rentevoet, de betalingsduur, de aanvangsdatum van de dekking, het feit of je al dan niet rookt, het type tarief ... Als er tussen de offerte en het afsluiten iets verandert, kan dat de premie beïnvloeden.
Een voorbeeld maakt dit duidelijk. Marie die op 05-09-1984 is geboren, laat een offerte maken met aanvang van de dekking op 01-08. Later vraagt zij een nieuwe offerte aan met aanvang op 01-10 en sluit een contract af. Indien alle andere gegevens ongewijzigd blijven, zal de premie van beide offertes niet dezelfde zijn. De leeftijd waarmee rekening wordt gehouden om het tarief te bepalen is immers niet dezelfde aangezien Marie op 05/09 een jaartje ouder geworden is.
Heb je nog vragen? Neem zeker even contact op de tussenpersoon van wie je deze offertes hebt gekregen. Of bezorg ons ze via de link "Contact".
Sluit je na de medische onderzoeken een schuldsaldoverzekering af bij BNP Paribas Cardif, dan betalen wij de kosten hiervan. Er zijn vaste bedragen. Contacteer ons gerust voor meer informatie.
Terugbetaling is eenvoudig.
- De medische rekening stuur je per post naar BNP Paribas Cardif, Warandeberg 8, bus 2 - 1000 Brussel.
- Voor labofacturen is een kopie van de factuur voldoende. Je mag ze per post sturen naar bovenstaand adres of als pdf naar customer.medical@cardif.be
Sluit je nadien geen schuldsaldoverzekering af bij BNP Paribas Cardif? Dan moet je de kosten zelf betalen.
Dat lossen we graag voor je op. Bezorg ons een kopie van je rekeninguittreksel. Ga na of het uittreksel onderstaande gegevens bevat. Bij gebrek aan een rekeninguittreksel kun je ze ook in je verzoek vermelden.
- Je naam, voornaam en geboortedatum
- Het contract waarop de betaling betrekking heeft
- Het bankrekeningnummer waarmee de betalingen werden gedaan
- Op welk bankrekeningnummer van BNP Paribas Cardif de betaling gebeurde
- Het betaalde bedrag
- De datum waarop de betaling is verricht
- De foute mededeling
Je kunt ons je verzoek bezorgen via de link 'Contact'. Wij doen dan de rest.
Bij BNP Paribas Cardif heb je de keuze. Standaard berekenen we jouw premie op de volledige duurtijd van jouw contract. Korter kan ook: bijvoorbeeld als je voor een eenmalige premie kiest of wanneer je gedurende 2/3 van de dekkingsduur wenst te betalen. Een voorbeeld. Biedt je contract je 15 jaar bescherming, dan betaal je ten hoogste 10 jaar (= 2/3 van 15 jaar).
Wil je zelf de duurtijd van jouw premiebetaling bepalen? Neem dan even contact op via de link Contact.
Uiteraard lichten wij de beslissing van onze medische acceptatiedienst persoonlijk toe. Voor meer uitleg kun je
- een e-mail sturen naar customer.medical@cardif.be
- een brief schrijven: BNP Paribas Cardif, Medische dienst, Warandeberg 8, bus 2 - 1000 Brussel
Je wilt een nieuwe polis afsluiten. Dat begint met een snelle en eenvoudige prijssimulatie. Dat kan op twee manieren.
- via deze simulator: je kent meteen je premiebedrag.
- via de link 'Contact' op deze website. Je moet dan de volgende gegevens meesturen:
- naam en voornaam van de te verzekeren persoon of personen
- je geboortedatum (of -data als je met twee de verzekering afsluit)
- de verklaring of jij of jullie roken of niet. Zijn jullie meer dan 1 jaar gestopt met roken dan beschouwen we jullie als niet-roker.
- het bedrag van je lening dat je wilt verzekeren (tot 100%)
- de duur van de dekking
- de rentevoet van je lening
- als het gaat om twee te verzekeren personen: kies je voor de formule CLASSIC of de formule 2Win? Voor meer informatie zie de vraag ‘Wat is HYPO PROTECT 2Win?')
Wij zorgen dan dat je snel een voorstel ontvangt.