KLOKKENLUIDERSREGELING BNP PARIBAS CARDIF
Als je klant bent bij BNP Paribas Cardif en ontevreden bent of een klacht wilt melden, kun je je wenden tot jouw gebruikelijke gesprekspartner of via het daarvoor bestemde formulier in "Zelf regelen".
BNP Paribas Cardif verbindt zich ertoe de wet- en regelgeving strikt na te leven en de regels in de Gedragscode van de Groep toe te passen.
De klokkenluidersregeling van BNP Paribas Cardif valt onder de verantwoordelijkheid van de afdeling Compliance.
Via het klokkenluidersplatform dat toegankelijk is vanaf deze pagina, kan je een melding doen over een (vermoeden van) een misdaad of strafbaar feit, een bedreiging of een nadeel voor het algemeen belang, een schending of poging tot verzwijging van een schending van het toepasselijke en dwingende recht (wetten, verordeningen ...) of een schending van de Gedragscode van de Groep.
Onafhankelijke deskundigen (Referenten) behandelen meldingen vertrouwelijk en conform de regelgeving. Een melding indienen gebeurt anoniem of niet-anoniem. Voor een melding, klik hieronder op 'Ga naar het Klokkenluidersplatform'.
Klokkenluiders genieten bescherming tegen het risico op represailles zoals bepaald in de toepasselijke wetgeving.
Misbruik van de regeling kan de melder blootstellen aan sancties of vervolging.
Ik erken dat ik de informatie over de klokkenluidersregeling van BNP Paribas Cardif en de bescherming van persoonsgegevens heb gelezen en begrepen.
Via mail : whistleblowing@cardif.be of
Veelgestelde vragen
Ben je een interne medewerker, volg de link op de intranetpagina.
Naast het interne klokkenluiderssysteem is er ook de mogelijkheid om een externe melding te sturen:
- Ofwel bij een van de door het koninklijk besluit van 22/01/2023 aangewezen autoriteiten, waarvan de Nationale Bank van Belgiƫ (NBB) en de Autoriteit voor Financiƫle Diensten en Markten (FSMA) lid zijn;
- Of bij de Federale ombudsman.