KLOKKENLUIDERSREGELING BNP PARIBAS CARDIF

Als je klant bent bij BNP Paribas Cardif en ontevreden bent of een klacht wilt melden, kun je je wenden tot jouw gebruikelijke gesprekspartner of via het daarvoor bestemde formulier in "Zelf regelen".

BNP Paribas Cardif verbindt zich ertoe de wet- en regelgeving strikt na te leven en de regels in de Gedragscode van de Groep toe te passen.

De klokkenluidersregeling van BNP Paribas Cardif valt onder de verantwoordelijkheid van de afdeling Compliance.

Via het klokkenluidersplatform dat toegankelijk is vanaf deze pagina, kan je een melding doen over een (vermoeden van) een misdaad of strafbaar feit, een bedreiging of een nadeel voor het algemeen belang, een schending of poging tot verzwijging van een schending van het toepasselijke en dwingende recht (wetten, verordeningen ...) of een schending van de Gedragscode van de Groep.

Onafhankelijke deskundigen (Referenten) behandelen meldingen vertrouwelijk en conform de regelgeving. Een melding indienen gebeurt anoniem of niet-anoniem. Voor een melding, klik hieronder op 'Ga naar het Klokkenluidersplatform'.

Klokkenluiders genieten bescherming tegen het risico op represailles zoals bepaald in de toepasselijke wetgeving.

Misbruik van de regeling kan de melder blootstellen aan sancties of vervolging. 

Ik erken dat ik de informatie over de klokkenluidersregeling van BNP Paribas Cardif en de bescherming van persoonsgegevens heb gelezen en begrepen.

Via mail :  whistleblowing@cardif.be  of 

Veelgestelde vragen

Wanneer doet je een melding?
Wanneer je reden hebt om aan te nemen dat de wet of de gedragscode van BNP Paribas werd geschonden of bij een bedreiging of nadeel voor het algemeen belang.
Wie kan een melding doen?
Dit systeem kan worden gebruikt door: medewerkers, stagiairs, uitzendkrachten, onderaannemers die werken aan projecten binnen BNP Paribas Cardif, sollicitanten, voormalige BNPPC-medewerkers, aandeelhouders en leden van de raad van bestuur, medecontractanten (bijvoorbeeld leveranciers) en hun onderaannemers.
Hoe doet je een melding?
Ben je een derde gebruik het klokkenluidersplatform.
Ben je een interne medewerker, volg de link op de intranetpagina.
Kan mijn melding anoniem gebeuren?
Ja, de melding kan anoniem gebeuren. Toch raden wij aan om bepaalde informatie te verstrekken zodat de Referent contact met jou kan opnemen.
Word ik op de hoogte gebracht van het gevolg dat aan mijn melding wordt gegeven?
Na ontvangst van de melding krijg je een ontvangstbewijs. Je kan vragen krijgen om het onderzoek op de juiste manier uit te voeren. Na afloop van het onderzoek word je op de hoogte gebracht van de voortgang van de behandeling van jouw melding.
Wordt de vertrouwelijkheid gegarandeerd?
Ja, de Referenten zijn opgeleid om meldingen vertrouwelijk te behandelen en ze nemen hiervoor passende maatregelen.
Zijn er externe kanalen?

Naast het interne klokkenluiderssysteem is er ook de mogelijkheid om een externe melding te sturen: