Veelgestelde vragen
Hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen over onze producten en onze diensten.
Je hebt twee mogelijkheden. Ofwel bezorg je je verzekeringsvoorstel aan je makelaar en regelt hij alles. Ofwel verstuur je je verzekeringsvoorstel naar BNP Paribas Cardif via de link 'Contact' op deze website.
- Per e-mail naar customer.medical@cardif.be
- Per post naar BNP Paribas Cardif, Medische dienst, Warandeberg 8, bus 2 - 1000 Brussel
Stuur je vraag gerust even door via de link 'Contact'.
Dan hebben we het volgende van je nodig :
- de volledig ingevulde verzekeringsvoorstel met je handtekening en van de eventuele tweede ontlener, en datum
- een kopie van jouw identiteitskaart en die van de tweede ontlener
In deze verzekeringsaanvraag moet je een paar vragen beantwoorden over je gezondheid. Je vindt die terug in de rubriek 'verklaring van goede gezondheid'. Daar lees je ook in welke uitzonderlijke gevallen je een medische vragenlijst moet invullen.
Wil je een kapitaal verzekeren van 1.000.000 euro en meer, inclusief andere polissen die je al hebt bij BNP Paribas Cardif? Dan vragen we je ook financiële informatie. Bijvoorbeeld het doel van de verzekering, je financiële mogelijkheden en algemene achtergrondinformatie.
Alles ingevuld? Verstuur je aanvraag dan via de link 'Contact'. Iets niet duidelijk: we helpen je graag verder met meer uitleg.
Die 3/3 gaat over de betalingsduur van de premies. Concreet: je betaalt bij BNP Paribas Cardif gedurende 3/3, of gedurende de hele looptijd van je contract je premie. Een voorbeeld maakt dit duidelijk.
Stel dat je contract een dekking biedt gedurende 15 jaar . Dan betaal je gedurende 15 jaar je premie.
Ja, voor HYPO PROTECT is er een afkoopwaarde als je polis de betaling van de premies gedurende minder dan de helft van de totale dekkingsduur voorziet. Die afkoopwaarde is het geld dat je terugkrijgt.
Een voorbeeld maakt duidelijk wat dat betekent.
Stel je hebt een verzekering met een dekkingsduur van 20 jaar. Dan berekenen we een afkoopwaarde in twee gevallen. Ofwel als je een eenmalige premie hebt betaald ofwel als je maximum 10 jaar moest betalen.
Hoe gaat dat dan praktisch? Je laat ons weten dat je je polis wilt stopzetten. Wij laten je dan weten of er een afkoopwaarde is. Je ontvangt van ons een kwitantie met het bedrag. Je tekent die, stuurt die terug met je rekeningnummer en wij zorgen dat je het geld ontvangt.
Heb je nog vragen over de afkoopwaarde, stuur gerust een bericht via de link 'Contact'.
Dat doe je door ons een ondertekende aanvraag te sturen. Hierin moeten de volgende zaken staan:
- het nummer van het contract dat je wilt verbreken
- je naam, voornaam en geboortedatum
- een kopie van je identiteitskaart
- staat er in je contract ook een 'aanvaardende begunstigde' - dat is meestal je bank - dan moet je aan de kredietinstelling de bevestiging vragen dat je contract wel degelijk mag stopgezet worden en dit meesturen. Zonder dit attest kunnen we het contract niet verbreken!
Indien je contract een 'aanvaardende begunstigde' bevat kunnen wij dit immers niet stopzetten zonder hun akkoord. Met dit attest ziet de bank af van haar rechten. Belangrijk: zorg dat op het attest van je bank het nummer van het te verbreken contract staat.
Je aanvraag, kopie van je identiteitskaart en het attest van je bank verstuur je via de link 'Contact'.
De diensten « Tweede Medisch Advies » en « Cardif Bijstand » zijn automatisch en gratis inbegrepen voor elk contract Hypo Protect onderschreven vanaf 27 maart 2019 tot 30 juni 2024.
- Door de dienst « Tweede Medisch Advies » kunnen klanten met een diagnose van een ernstige* ziekte wereldwijd een tweede medisch advies bij de beste specialisten aanvragen.
- De dienst « Cardif Bijstand » biedt bijstand aan de familie in geval van overlijden van de verzekerde.
Klik op de link voor meer informatie over deze diensten.