Veelgestelde vragen
Hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen over onze producten en onze diensten.
Uiteraard lichten wij de beslissing van onze medische acceptatiedienst persoonlijk toe. Voor meer uitleg kun je
- een e-mail sturen naar customer.medical@cardif.be
- een brief schrijven: BNP Paribas Cardif, Medische dienst, Bergensesteenweg 1424 1070 Brussel
Sluit je na de medische onderzoeken een schuldsaldoverzekering af bij BNP Paribas Cardif, dan betalen wij de kosten hiervan. Er zijn vaste bedragen. Contacteer ons gerust voor meer informatie.
Terugbetaling is eenvoudig.
- De medische rekening stuur je per post naar BNP Paribas Cardif, Bergensesteenweg 1424 te 1070 Brussel.
- Voor labofacturen is een kopie van de factuur voldoende. Je mag ze per post sturen naar bovenstaand adres of als pdf naar customer.medical@cardif.be
Sluit je nadien geen schuldsaldoverzekering af bij BNP Paribas Cardif? Dan moet je de kosten zelf betalen.
Daarvoor kunnen 5 redenen zijn. We lichten ze hieronder toe.
- Je polis is niet fiscaal aftrekbaar of voldoet niet aan de voorwaarden voor fiscale aftrekbaarheid
Dat is bijvoorbeeld zo voor de schuldsaldo-formule HYPO PROTECT 2Win. Dit is geen individueel contract maar een contract voor twee personen. Daardoor aanvaardt de fiscus geen individuele belastingvermindering. Vaak stellen we HYPO PROTECT 2Win voor omdat je hiermee winst doet door het lagere tarief. Of omdat beide personen toch al een maximale belastingaftrek genieten. Je schuldsaldoverzekering inbrengen heeft dan geen zin. Heb je een formule HYPO PROTECT Classic en is degene die de verzekering afsloot niet dezelfde persoon als de verzekerde? Voor fiscale aftrekbaarheid moet dit dezelfde persoon zijn. - Je hebt de fiscale aftrek van je premie niet gevraagd toen je de verzekering onderschreef Inderdaad: dat gebeurt niet automatisch. Maar: je kunt dat nadien wel veranderen. Je moet dat schriftelijk doen. Vraag ons gerust advies. Alle volgende premies zijn dan fiscaal aftrekbaar. Toch kan het zijn dat dit weinig zin heeft. Bijvoorbeeld als je door je kapitaalsaflossingen al aan je fiscale maximumbedrag zit. Dan is het verstandiger om je contract als 'niet-fiscaal' te behouden. De fiscus zal je premie toch niet aanvaarden.
- Je bent verhuisd en hebt je nieuwe adres nog niet doorgegeven
We ontvangen je adreswijziging niet automatisch, bijvoorbeeld via andere banken. Je moet dus je nieuwe adres zelf doorgeven. Wij passen het dan aan in ons bestand en zorgen voor de toezending van je attest van betaling voor je belastingaangifte. - Je polis werd eerder al verbroken wegens gebrek aan betaling
Als je de premie voor een periode niet hebt betaald, kunnen wij uiteraard geen 'attest van betaling' voor je belastingaangifte opmaken. - Je hebt alle premies al betaald!
Goed nieuws dus. Voor het fiscale jaar van je aangifte hoefde je geen premies meer te betalen. Dus had je uiteraard geen recht meer op belastingvermindering. Raadpleeg even de bijzondere voorwaarden van je contract. Zo weet je wat de betalingsduur van je polis is.
Geen probleem. Neem even contact op en we regelen het voor je.
Betaal je maandelijks je premie? Dan is de dubbele betaling alvast voor de volgende maand. Die is niet meer veraf. Je hoeft dan voor die maand niet te betalen.
Heb je per vergissing met een manuele overschrijving betaald en loopt er ook een doorlopende opdracht? Dan zetten we de dubbele betaling uiteraard graag recht.
Zet in je verzoek de volgende gegevens :
- Je naam, voornaam en geboortedatum
- Het contractnummer waarop je dubbele betaling betrekking heeft
- Het bankrekeningnummer waarmee de betalingen werden gedaan
- Op welk bankrekeningnummer van BNP Paribas Cardif de betaling gebeurde
- Het bedrag dat je teveel hebt betaald
- De datum waarop de betaling is verricht
- De gebruikte mededeling
Je stuurt je verzoek makkelijk via de link "Contact". Dan regelen we de terugbetaling voor je.
Daarvoor zijn er de volgende verklaringen :
- Je hebt betaald maar op het moment dat we onze brief verstuurden, hadden we nog niets ontvangen. Het duurt soms even voordat je betaling is verwerkt.
- Je hebt betaald maar je hebt de referentie niet vermeld bij je betaling. Dan vinden we je betaling niet terug. Zie ook de vraag 'Betaling verricht zonder of met een foute mededeling?'
- Je hebt betaald maar je hebt de foute mededeling gezet bij je betaling. Dan vinden we je betaling niet terug. Zie ook de vraag 'Betaling verricht zonder of met een foute mededeling?'
- Je hebt betaald maar je had een betalingsachterstand. Je betaling hebben we gebruikt voor een vorige periode. Ons systeem kent automatisch je betaling toe aan de oudste onbetaalde premie en niet noodzakelijk aan die die je net hebt gedaan.