Veelgestelde vragen
Hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen over onze producten en onze diensten.
Dat kan. Je kunt steeds de bijkomende waarborgen stopzetten maar niet de waarborg 'overlijden'.
Ja, dat kan. Onder bepaalde voorwaarde kun je de polis stopzetten en krijg je geld terug. Lees hierover meer bij de vraag 'Is er een afkoopwaarde als ik mijn verzekering stopzet?' Maar hoeveel krijg je precies? Via de link 'Contact' kun je ons de vraag stellen. Je hoeft dan nog geen beslissing te nemen. Vermeld wel in je bericht dat je verzoek informatief is.
Wil je je schuldsaldoverzekering effectief stopzetten, lees dan de informatie bij de vraag 'Hoe vraag ik de afkoop van mijn polis aan?' Zodra je polis is stopgezet ben je uiteraard niet meer gedekt door je schuldsaldoverzekering.
Jij of je nabestaanden willen een beroep doen op je schuldsaldoverzekering? Hieronder lees je welke documenten daarvoor nodig zijn. Dat verschilt per schadegeval.
Als je verzekerd bent tegen verlies van werk
- Kopie van de verklaring tot toelating en toekenning van de werkloosheidsuitkeringen
- Bewijs van storting van de werkloosheidsuitkering
- Kopie van de ontslagbrief
- Kopie van het C4-formulier
- Kopie van de arbeidsovereenkomst
- Kopie van de laatste loonfiche
Schadeaangifteformulier "werkloosheid" (zit er een link achter?)
Als je arbeidsongeschikt wordt
- Kopie van de medische attesten
- Verklaring van het ziekenfonds
- Medisch verslag
Schadeaangifteformulier "arbeidsongeschiktheid" (zit er een link achter?)
Als je overlijdt
- Kopie van de overlijdensakte
- Verklaring van schuldeiser
- Kopie van de akte van bekendheid
- Kopie van het kadastraal attest
Schadeaangifteformulier "overlijden"
De documenten kunnen worden teruggestuurd via de link "Contact". Als het nodig is, nemen wij contact op met je bank of financiële tussenpersoon.
BNP Paribas Cardif
Bergensesteenweg 1424
1070 Brussel
02 528 00 03
Wil je een verzekeringsvoorstel doorsturen? Gebruik dan de link 'Contact'.
De premie van je schuldsaldoverzekering berekenen we aan de hand van veel gegevens: je leeftijd, het te verzekeren kapitaal, de duur van de dekking, de rentevoet, de betalingsduur, de aanvangsdatum van de dekking, het feit of je al dan niet rookt, het type tarief ... Als er tussen de offerte en het afsluiten iets verandert, kan dat de premie beïnvloeden.
Een voorbeeld maakt dit duidelijk. Marie die op 05-09-1984 is geboren, laat een offerte maken met aanvang van de dekking op 01-08. Later vraagt zij een nieuwe offerte aan met aanvang op 01-10 en sluit een contract af. Indien alle andere gegevens ongewijzigd blijven, zal de premie van beide offertes niet dezelfde zijn. De leeftijd waarmee rekening wordt gehouden om het tarief te bepalen is immers niet dezelfde aangezien Marie op 05/09 een jaartje ouder geworden is.
Heb je nog vragen? Neem zeker even contact op de tussenpersoon van wie je deze offertes hebt gekregen. Of bezorg ons ze via de link "Contact".