Het kan iedereen overkomen. Opeens zet een ernstige ziekte, een lichamelijke of geestelijke aandoening je leven op zijn kop. Uiteraard beschikken we in ons land over de beste medische zorgen. Maar toch is het soms aan te raden om de mening van een onafhankelijke specialist te vragen. Zo weet je zeker of de huidige of voorgestelde behandeling de hoogste kans van slagen heeft. Voor jouw gezondheid zetten we alles op alles. Daarom bieden we je als nieuwe klant van de formule Hypo Protect sinds 27 maart 2019, een unieke en bijzondere waardevolle service aan. Zonder kosten voor jou want je gezondheid is onbetaalbaar. In dit artikel maak je kennis met onze service 'Tweede medisch advies' in samenwerking met onze partner MediGuide .

Een tweede mening over behandelingen heeft aantoonbaar effect

MediGuide, onze partner, begeleidt je bij de tweede mening over de meest uiteenlopende ziektes. Van kanker, hartproblemen, oogaandoeningen, gehoorstoornissen, ingrepen aan de rug tot psychologische ziektebeelden, een chronisch vermoeidheidssyndroom en burn-out. Ze zijn levensbedreigend of hypothekeren je normale leven. MediGuide helpt wereldwijd patiënten én met resultaat: in maar liefst 85% leidde de tweede mening van MediGuide tot een andere behandeling met meer kans op succes. In 5% van de gevallen was er zelfs aanvankelijk een foute diagnose gesteld! Een tweede mening kan dus levens redden.

Hoe verloopt een tweede mening over een ziekte of aandoening precies?

Voor alle duidelijkheid: MediGuide werkt steeds in overleg met je behandelende huisarts of specialist. Je kunt met hem of haar de resultaten van de tweede mening bespreken. Maar eerst: hoe verloopt het proces?

MediGuide vraagt je volledige medische dossier op, dus inclusief scans, rapporten en aanbevolen behandeling of reeds gevolgde behandeling. Met deze gegevens wordt digitaal een beveiligd dossier in de 'cloud' aangemaakt.

Vervolgens beslist MediGuide welk toonaangevend medisch centrum de beste specialisten of ervaring heeft voor een bepaalde ziekte. MediGuide werkt samen met de topcentra in Amerika, Azië en Europa. Het team van experten bekijkt de digitale documenten en komt tot een aanbeveling.

Je ontvangt dan het rapport met de tweede mening, zowel gedrukt als op usb-stick. In het rapport zit er een uitgebreid overzicht van studies die aantonen waarom precies dit advies voor een behandeling werd gegeven. Mocht er geen afdoende of betere behandeling mogelijk zijn, dan is er steeds een motivering.

Met dit rapport kun je dan met je behandelende specialist overleggen.

Advies en ondersteuning in je eigen taal

MediGuide brengt je in contact met de beste specialisten waar ook ter wereld. Je krijgt echter steeds de ondersteuning van een tolk die je bijstaat tijdens de gesprekken en bij het vertalen van alle documenten. Dit is inbegrepen en brengt voor jou dus geen extra kosten mee. Overigens betaalt MediGuide alle kosten én organiseert zij alles van a tot z. Zo is er tijdens het telefonisch overleg tussen jou en de onafhankelijke specialist steeds een simultaanvertaling. Deze gebeurt door erkende medische vertalers: kwaliteit gegarandeerd. Je hoort dus in je eigen taal het advies en stelt je vragen in je eigen taal. Een geruststellende gedachte in stressvolle tijden.

Je betrekt je eigen specialist actief bij de tweede mening

Misschien vind je het een vreemd idee om een tweede mening te vragen. Je specialist zou kunnen denken dat je hem of haar niet vertrouwt ... Die reactie is logisch maar absoluut niet nodig. Specialisten vragen vaak de mening van een andere specialist als ze een moeilijke behandeling starten. Het verschil met MediGuide is dat MediGuide een directe samenwerking heeft met de allerbeste specialisten ter wereld in een bepaalde discipline.

Daardoor heb je ook zeer snel je tweede mening: gemiddeld binnen de 10 dagen na het eerste gesprek! Uiteraard kun je de resultaten bespreken met je specialist zodat je de beslissing in alle zekerheid neemt.

Als er geen tijd te verliezen is, dan is MediGuide de kortste weg naar een duidelijk antwoord voor joúw situatie.

Meer informatie over MediGuide?

Deze service voor een tweede mening is voorbehouden aan klanten van BNP Cardif die een Hypo Protect-contract hebben onderschreven sinds 27 maart 2019. Ben je geïnteresseerd in MediGuide? Neem dan contact op met onze adviseurs.