Bij de verkoop van een woning gaan geïnteresseerden alleen overstag als álles juist zit: de grootte, de stijl, de prijsklasse én de sfeer. Plannen om je woning van de hand te doen? Dan kan je maar beter werk maken van een aantrekkelijk interieur en een aangename look-and-feel. Homestaging heet...

Homestaging: snellere verkoop, grotere meerwaarde

Het doel van homestaging? Je woning zo snel mogelijk verkocht krijgen, en dat tegen een mooie prijs. Het principe is eenvoudig: aan de hand van kleine renovaties en opfrissingswerken je woning zo aantrekkelijk en ‘verkoopbaar’ mogelijk maken. Dat het Amerikaanse concept uiteindelijk ook ons land heeft bereikt, heeft alles te maken met zijn efficiëntie: homestaging heeft een directe invloed op de snelheid van verkoop. Bovendien zullen kandidaat-kopers gemakkelijker de gevraagde som betalen als de woning er gezellig en instapklaar uitziet.

Hoe gaat het in z’n werk?

Homestaging mag dan misschien relatief nieuw zijn in ons land, moeilijk is het allerminst. Een combinatie van volgende verbeteringen maakt alvast een wereld van verschil:

  • Geef de muren een nieuw likje verf.
  • Bloemen of andere kleurtoetsen geven je woning een frisse look.
  • ‘Less is more’: prullaria en andere overbodige spullen horen in de kast.
  • Geef ook de tuin een opknapbeurt.

Tip: Wil je een zo groot mogelijk publiek bereiken? Geef je woning dan een zo neutraal mogelijke aanblik. Je hoogstpersoonlijke smaak is namelijk niet altijd dezelfde als die van kandidaat-kopers. Gebruik geen al te felle kleuren en laat de woning zo ruim mogelijk lijken.

Andere woning kopen?

Homestaging doe je natuurlijk niet zomaar. In het beste geval investeer je de meerwaarde in een nieuwe woning. Ook daarbij komen verschillende aandachtspunten kijken, te beginnen bij je financiële bescherming. Een schuldsaldoverzekering is alvast een eerste stap. Graag meer informatie over je schuldsaldoverzekering? Neem gerust contact op. We staan voor je klaar!